Waarborgsom terug krijgen
hoe werkt het met borg uitkeren bij LIV?
Na ontvangst van de huuropzegging plannen wij een voorinspectie én een eindinspectie van de woning. Tijdens de eindinspectie wordt beoordeeld of de woning correct is opgeleverd, conform de afspraken uit het huurcontract.
Indien er gebreken of tekortkomingen worden geconstateerd, krijgt de huurder een hersteltermijn van vijf kalenderdagen om deze punten alsnog in orde te maken. Worden de gebreken binnen deze termijn niet hersteld, dan worden de kosten voor herstel verrekend met de waarborgsom. Indien van toepassing kunnen ook aanvullende kosten in rekening worden gebracht.
De terugbetaling of verrekening van de waarborgsom vindt plaats binnen uiterlijk twee weken na de eindinspectie én afronding van eventuele herstelwerkzaamheden of verrekeningen. Houd daarom rekening met een totale verwerkingstijd van 2 tot 4 weken na afloop van de huurovereenkomst.
Vragen?
Neem gerust contact op met het LIV-team. We helpen je graag verder.